duminică, 8 ianuarie 2017

Băile romane Dorres - Franța

Recent am avut ocazia de a petrece câteva ore relaxându-ne în apă fierbinte în plină iarnă, în piscine exterioare privind munții. A fost prima experiență de acest gen, și cu siguranță nu va fi ultima. Prin recomandare, că altfel nu am avut nici o șansă, am ajuns la băile termale din Dorres. Spun nici o șansă pentru că acest complex este foarte mic și totodată necunoscut.

Dorres este un mic sat situat, în Pirineii francezi, la doar 10 km de localitatea spaniolă Puigcerda, la o altitudine de 1458m. Există două parcări, una mică la vreo 30 de metri de băi, iar una mult mai mare la intrare în sat. Când am fost noi, o duminică la prânz, a fost puțină lume, și am lăsat mașina în parcarea mică, dar din câte am înțeles sunt perioade în care este foarte aglomerat (în special seara după ski).
Intrarea costă 5 euro/pers iar timpul este nelimitat, însă fiind mic și simplu, cel puțin iarna nu prea ai ce face. Noi am stat în total vreo 3 ore. Chiar la intrare, mai de grabă la recepție este un mic bar, unde al sfârșit ne-am luat o cafea și o ciocolată caldă (sub 3 euro în total).

Băile sunt formate din piscina principală cu apă termală la o temperatură de aprox. 37 grade, și o capacitate de 20 de persoane. Aceasta are o adâncime de vreo 40 cm poate, ideea este că practic stai culcat în apă și te bronzezi (daca este soare). Apoi un bazin (în formă de jacuzzi) cu o capacitate de 8 persoane înghesuite, cu apă de 40 grade, care e mai greu de suportat, și bineînțeles cele două căzi (în stil roman), care se umple cu apă curată pentru fiecare persoană, iar apoi la ieșire se scoate dopul și se lasă cada goală pentru următoarea persoană. Fiind lume puțină, am reușit să ne bucurăm de toate acestea, și de soare, și de proveliște. Citind pe tripadvisor, am fost inspirați să ne luăm la noi capoate și șlapi pentru a ne putea deplasa de la o piscină la alta.

Dorres Franta Bai Termale
 Una dintre căzile romane



Piscina principală










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu