joi, 11 august 2016

Schonbrunn: One minute please !

Se împlinesc acuș 4 săptămâni de când am vizitat Palatul Schonbrunn. Acesta a fost unul dintre puținele obiective turistice din Austria de care auzisem înainte de a face cercetări pentru mini-circuit și pe care chiar îmi doream să îl văd.
Mă uit acum peste poze, și chiar sunt puține și nu prea reușite. În interior, din păcate nu se pot face poze, fapt respectat de toți vizitatorii, iar în exterior am încercat să fac pe ici pe colo dar fiind înnorat (deseori am eu norocul ăsta în special când vizitez castele) nu au ieșit spectaculoase. Nu știu dacă vremea sau coincidența sau așa este în general, dar mă așteptam să fie mult mai mulți turiști. După experiența de anul trecut la Versailles, aici mi s-a părut goluț chiar și în poze pare pustiu pentru un obiectiv turistic atât de important. Este amuzant, deobicei încerc eu să găsesc unghiuri cu puțină lume iar de data asta nu a fost deloc nevoie :D .

M-am informat în prealabil, și știam că există mai multe tipuri de bilete, și m-am gândit că unul din gama medie ar fi potrivit pentru noi și pentru timpul pe care îl aveam la dispoziție. Așadar la dispoziția publicului sunt puse următoarele variante:
- Turul Imperial - costă 13,30euro/adult, este cel mai simplu, oferă accesul în 22 de încăperi cu o durată aproximată la 35 de minute, este mai de grabă recomandat pentru cei care nu au timp dar totuși doresc să-și facă o impresie despre Schonbrun, vizitând Apartamentele Imperiale ale Împăratului Franz-Joseph și a Împărătesei Sissi.
- Grand Tour - costă 16,40euro/adult, include vizitarea a 40 de încăperi cu o durată medie de aproape o oră, cele mai importante fiind Sala de Ceremonii, Salonul Gobelin și Camera Milioanelor.
- Classic Pass - costă 21,60euro/adult, durează aprozimativ 3-4 ore, acesta include biletul Grand Tour + Orangeria, Grădina Princiară, Labirintul și Glorietta.
- Gold Pass - costă 55,50euro/adult, și este un pachet format din Classic Pass și accesul la Grădina Zoologică, Casa Palmierilor, Casa experiențelor în deșert, Muzeul Trăsurilor și Schloss Hof.
- Sissi ticket - costă 28,80euro/adult, acesta include biletul Grand Tour Schonbrunn, Palatul Hofburg și Colecția Imperială de Mobilă. Pentru cei care au mai mult timp această variantă poate fi practică.

Când am spus gama medie, mă refeream la Classic Pass. La casa de bilete a mers totul foarte repede, cred că am așteptat mai puțin de 5 minute. Pentru două persoane am plătit 43,20 euro, iar pe bilet este pusă ora de acces . A fost chiar interesant. În Franța nu am mai dat peste așa ceva. Am avut vreo 15-20 de minute la dispoziție pentru a lăsa rucsacul și umbrela, iar apoi am mers la poarta de acces ca să spun așa. Totul foarte organizat, bariere electronice, personal de supraveghere. Chiar la barierele unde se scanează biletul, era o doamnă (supraveghetor) care invita vizitatorii să intre însă doar când se facea ora exactă. Adică, noi aveam la 10 și un sfert, ne-am apropiat la 10:14 și ne-a spus cu nonșalanță One minute please mi s-a părut chiar amuzant, dar în același timp procedura și organizarea este de respectat. Tot acolo la intrare erau tonomate cu sucuri sau apă minerală (0,5L la 1,90euro), dar pe care trebuia să le bei pe loc, dat fiind faptul că în interior era interzis să intri cu băuturi sau mâncare. După ce treci de barierele de acces, mergi să îți iei audioghidul care este inclus în prețul biletului, aici am avut surpriza să avem opțiunea în limba română. Probabil în Viena vin mulți turiști români, fiind relativ la îndemână. În interiorul palatului cred că am stat aproximativ o oră, apoi am mers să ridicăm rucsacul și să începem să vizităm grădinile. Personal, Grădina princiară (Privy Garden) și Orangeria, căci cu astea am început, nu m-au impresionat deloc, chiar consider că nu merite vizitate decât dacă ai mult timp la dispoziție. Apoi am mers la Labirint, unde am savurat cel mai delicios Bretzel, care a costat 3,50 euro însă a ținut locul unui prânz pentru două persoane. Aici am avut o experiență inedita. În mijlocul labirintului era contruită un fel de căsuță moderna, practic dacă reușeai să dezlegi misterul labirintului ajungeai la platforma aceasta suspendată de unde admirai labirintul și pe cei care se pierdeau prin el. Eh eu cred că aici am pierdut jumate de oră, dar până la urmă am reușit. Pe la unu și ceva am ajuns la Gloriette. Panorama este superbă, se văd grădinile, se vede palatul și Viena în spatele acestora. Asta chiar merită văzut. Dacă am fi avut parte de soare cu siguranță era și mai frumos.
Glorietta a fost construită în 1775, fiind cea mai nouă construcție din grădini, și a fost folosită pentru dineuri, festivități iar împăratul Franz-Josef servea micul dejun aici. Deși distrusă în al Doilea Război Mondial, a fost imediat restaurată în 1947, și apoi în 1995. 

Schonbrunn Viena classic pass

 Așteptând să se facă ora 10:15

Suveniruri

 Privy Garden

 Palatul din lateral 

Schonbrunn Viena
 Deliciosul Bretzel

Schonbrunn Labitint Maze Viena
 Labirintul 


Schonbrunn
Panoramă de pe Gloriette

Gloriette Viena
Sus de tot se vede Glorietta

Schonbrunn
Intrarea la Schonbrunn

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu